Mimo, że do świąt zostało dosłownie kilka dni wciąż ciężko mi w to uwierzyć. Zatrzymałam się co najmniej na wrześniu :D. Śniegu za oknem brak, temperatury całkiem znośne - no nijak się to ma do świąt Bożego Narodzenia... Tak więc trzeba się wspomóc i samemu wprowadzić się w świąteczny klimat. Razem z dziewczynami z którymi tworzę #blogerkipolecaja, postanowiłyśmy pokazać Wam bez czego nie wyobrażamy sobie świąt i co wprowadza nas w klimat. 

1. Świąteczne filmy

Już od kilku lat rytuał zaczynam w okolicach początku grudnia od pierwszego świątecznego filmu. Ogólnie nie jestem fanką komedii romantycznych. Te świąteczne są szczególnie przesłodzone i zawsze zakończone happy end'em. Ale przecież święta rządzą się swoimi prawami i każdy w jakimś sensie liczy na świąteczny cud. Także te wszystkie sielankowe historie są usprawiedliwione, a ich piękna otoczka na prawdę napawa duchem świąt. Do tej pory zdążyłam obejrzeć "12 świątecznych randek", "wigilijne wesele", "świąteczna dziewczyna" i "Randki od święta". To właśnie ostatni tytuł spodobał mi się najbardziej. Dużo w nim humoru, nawet tego sarkastycznego ;). 

2. Ubieranie choinki 

Od kilku lat w moim domu ubieramy żywą choinkę w kolory - bieli, czerwieni i złota. I to właśnie choinka najbardziej nastraja mnie na święta. Uwielbiam zimowe wieczory z ciepłą herbatką i dobrym filmem przy świecącej się choince. W pozostałych pomieszczeniach staram się przemycać jakieś świąteczne stroiki czy ozdoby. 

3. Pieczenie pierniczków

A potem ozdabianie ich w gronie rodziny, słuchając w tle świątecznych piosenek. To zawsze dla wszystkich ogromna frajda i pełne brzuchy ;).

4. Zimowa herbatka i mandarynki

Poza pierniczkami i przyprawą im dedykowaną, zimowa herbata i mandarynki to najbardziej charakterystyczne dla mnie aromaty Bożego Narodzenia. Mandarynki chyba są oczywiste i nikogo nie zadziwią. Zaś moja ulubiona zimowa herbata składa się z cząstek cytryny i pomarańczy, kawałków imbiru, cynamonem, goździkami i anyżem. Super rozgrzewająca i aromatyczna mieszanka.

5. Świąteczne gotowanie

Co roku wigilię staram się pomagać babci w przygotowywaniu kolacji wigilijnej i zawsze sprawia mi to dużą radość. Czas spędzony razem, w otoczce zapachów typowo wigilijnych potraw pozwala poczuć że Święta Bożego Narodzenia są tuż za rogiem.

Koniecznie zajrzyjcie do dziewczyn, by się przekonać co je wprowadza w klimat świąt:

🎄 Zaczarowaana

🎄 Kosmetyczna imponderabilia

🎄 The Special Beauty

🎄 Z mojej strony lustra

🎄 Okiem Marzycielki 

Macie jakieś świąteczne tradycje? Co Was wprowadza w klimat świąt?

16 komentarzy:

  1. Ja też nie jestem fanką tych przesłodzonych świątecznych komedii romantycznych ani tych typowych również, więc rozumiem Twój ból :D Choć ostatnio nie ma nastroju na nic świątecznego oprócz muzyki, ale też w nie za dużych ilościach : ) Zimowy czas bez mandarynek obyć się nie może. Ostatnio wcinam je na kilogramy :D Świąteczne gotowanie i ja lubię, choć staram się je rozplanować w czasie i to co możemy robimy z moją mamą szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku wyjątkowo świąteczne piosenki mnie wręcz denerwowały. Dobrowolnie nie przesłuchałam żadnej, musiała lecieć w sklepie żebym posłuchała ;). Ja też tak sobie planuję, choć i tak było ciężko z czasem ;)

      Usuń
  2. Mam podobne podejście do Świąt tak jak ty. Zawsze cieszę się na ten czas jak dziecko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. ja jakoś w tym roku nie czuję świąt... może to brak śniegu, może sytuacja wirusowa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też ciężko było wprowadzić się w klimat :(

      Usuń
  4. Widzę, że zgadza nam się większość punktów :) Co do choinki to widzę, że ubieramy ją w podobne kolory - u mnie akurat złoto i czerwień w głównej mierze.

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie klimat świąt budują świąteczne piosenki, zapach choinki i zapach pomarańczy/mandarynek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapach choinki to jest to, oby stała jak najdłużej :)

      Usuń
  6. Film "Randki od święta" bardzo mnie rozbawił, lubię ten typ humoru ;) Ubieranie choinki to świąteczny must have!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz :). Staram się na wszystkie odpowiadać i odwiedzać blogi komentujących ;)
Zgodnie z rozporządzeniem RODO zostawiając komentarz zgadzasz się na przetwarzanie swoich danych osobowych.